Bel ons voor persoonlijk advies bij uw events, feesten en bedrijfsuitjes op: 0475 - 484 750
Zoek artiesten,
bedrijven & activiteiten

Zoeken!

Bereik je doel met originele workshops!
Uitgelicht

Bereik je doel met originele workshops!

Workshops zijn hip! Het aanbod is onuitputtelijk evenals de beoogde doelgroepen. Of je nu een bedrijfsuitje of vrijgezellenfeest organiseert, een workshop hoort erbij.

Een workshop is een activiteit van een dag(deel) of meerdere dagen waarbij de deelnemers specifieke kennis meekrijgen over een bepaald onderwerp. Actieve deelname speelt een belangrijke rol. (Bron: Wikipedia) 

Doel workshop

Een workshop kan enkel voor de fun zijn of ingezet worden om nieuwe vaardigheden op te doen. Ook teambuilding kan een doel zijn en van oorsprong worden ze juist ingezet om gezamenlijk bedrijfsprocessen te verbeteren.

Waarom workshops werken

Mensen leren het beste door te doen en de veilige omgeving van de bijeenkomst geeft een sterke boost aan de creativiteit. Door samen te werken inspireer je elkaar en kom je gezamenlijk tot een beter resultaat (1+1=3), waarvoor de groep zich ook nog eens sterk verantwoordelijk voelt. De creatieve werkvormen zorgen ervoor dat de deelnemers plezier hebben in de workshop.

Originele workshops

Het aanbod is ontzettend breed. Houd altijd het doel dat je bereiken wilt voor ogen en bereik dat doel met veel plezier. Cocktails maken, djembé / percussie, salsa dansen, taarten bakken en schermen is altijd leuk, maar erg origineel is dat tegenwoordig niet meer. Ik zal eens wat verrassende ideeën op een rijtje zetten:

  • Wijnglazen proeven: u leest het goed, het gaat niet over de wijn, maar over het glas waarin het geschonken wordt. Wist u dat de wijn anders smaakt in verschillende glazen?
  • Workshop “Waarom?”: kinderen vragen het de hele dag door, maar veel volwassenen vergeten de waarom-vraag te stellen – aan zichzelf en aan anderen. Vraag vaker “waarom?” en kom tot nieuwe (zakelijke) inzichten
  • Saxofoon spelen: binnen één dag(deel) samen een liedje kunnen spelen en daarmee ook nog eens de onderlinge communicatie verbeteren?
  • Crazy 88: ken je dit tv-programma van BNN? De deelnemers krijgen hilarische opdrachten om elkaar op een andere manier te leren kennen en hun grenzen te verleggen.
  • Design met duct tape: iedereen kent deze veelzijdige plakband en tijdens deze creatieve sessie ontwerp je er spullen mee. Denk bijvoorbeeld aan een tas, telefoonhoesje of portemonnee.
  • Koe knuffelen: kom helemaal tot rust terwijl je geniet van de warmte van een dame van 700 kilo.
  • Lipdub: maak gezamenlijk een videoclip bij een bestaand nummer in één ononderbroken opname. Iedereen komt om beurten voor de camera en playbackt het nummer. Attributen en dansjes maken de clip afwisselend.

Veel plezier met de organisatie van je workshop!