Deze week start de Nederlandse Veiligheidsbranche een nieuwe campagne om haar keurmerken onder de aandacht brengen. De campagne wil opdrachtgevers bewust maken dat het inhuren van een beveiligingsbedrijf met een keurmerk, een keuze is voor kwaliteit, betrouwbaarheid en integriteit van de dienstverlening van beveiligingsbedrijven
Laetitia Griffith, voorzitter van de Nederlandse Veiligheidsbranche: “Een keurmerk van de Veiligheidsbranche maakt het voor opdrachtgevers direct zichtbaar welk beveiligingsbedrijf haar dienstverlening serieus neemt. Onze afspraak: Als u nou op dit keurmerk let, letten wij op de rest.”
De keurmerkcampagne krijgt vorm met de slogan 'Een keurmerk van de Nederlandse Veiligheidsbranche, wel zo veilig’. De campagne loopt gedurende de maanden juni en juli 2013 met radiocommercials op BNR en Radio 1. Later zullen ook advertenties in vakbladen, online advertenties en social media worden ingezet. Griffith: “Een keurmerk van de Veiligheidsbranche geeft invulling aan zelfregulering in de beveiligingssector.” Met een keurmerk van de Veiligheidsbranche kan een beveiligingsbedrijf laten zien dat hij die professionele partner is die de opdrachtgevers een stap verder kan brengen bij het oplossen van zijn veiligheidsvraagstukken. Keurmerkhouders worden jaarlijks getoetst door een onafhankelijke certificatie instelling, zowel op kantoor als op de locaties waar de beveiligingswerkzaamheden worden uitgevoerd. “Het keurmerk is goed voor de reputatie van zowel de opdrachtgever als de beveiligingsbedrijven. Het schept duidelijkheid en vertrouwen”, aldus Griffith.
Het keurmerk beveiliging is een initiatief van de Nederlandse Veiligheidsbranche en is een instrument om de branche continu te professionaliseren. De Nederlandse Veiligheidsbranche vertegenwoordigt de markt van particuliere beveiliging, recherche en geld- en waardetransport. Leden van de branche zijn gezamenlijk goed voor meer dan 90% van de totale omzet (1,48 miljard euro). De bedrijven bieden innovatieve diensten aan die gericht zijn op het vergroten van de veiligheid in Nederland. De commercials zijn te beluisteren via www.veiligheidsbranche.nl