Enkele maanden na het onthullen van haar restyling, nodigt Mercure haar gasten uit om de 40ste verjaardag van de hotelketen te vieren. Tijdens een periode van veertig dagen - van 16 september tot 25 oktober - doen 13 Mercure hotels in Nederland mee aan de festiviteiten. De hotels bieden hun gasten gastronomische en culturele verrassingen. De festiviteiten zijn in lijn met de waarden van Mercure: authenticiteit, toewijding en nieuwsgierigheid.
40 jaar hotelhistorie
In 1973 werd in het Franse Saint-Witz het eerste Mercure hotel gestart. Het eerste Nederlandse Mercure Hotel vestigde zich in 1997 in Amsterdam. Het aantal hotels nam over de jaren toe, tot een totaal van 14 vestigingen in de steden Den Haag, Utrecht, Amersfoort, Amsterdam, Eindhoven, Tilburg, Zwolle, Nijmegen, Groningen, ’s-Hertogenbosch en Schiphol. Mercure Hotels is de grootste hotelketen van het Franse moederbedrijf Accor Hotels.
40 dagen vol verrassingen
Om de 40ste verjaardag van de hotelketen te vieren heeft Mercure Hotels 40 dagen vol exclusieve, verrassende en lokaal geïnspireerde festiviteiten gepland, geschikt voor elke gast, zowel jong als oud.
13x feest in Nederland
13 hotels van Mercure in Nederland doen mee aan de festiviteiten. In de restaurants van de hotels wordt een menu geserveerd dat is geïnspireerd op de jaren zeventig. Deze moderne interpretatie van jaren zeventig cuisine heeft de klassieke prijs van € 19,73.
De hotelbars organiseren alle 40 dagen een 40 minuten durend happy hour.
In de laatste week - van 18 tot 25 oktober – geeft Mercure Hotels in 13 Nederlandse vestigingen een verjaardagsfeest, compleet met taart en lokale amuses. Alle gasten worden persoonlijk uitgenodigd.
Over de hele wereld bereiden Mercure hotels zich voor om mee te doen aan de feestelijkheden, van Rio tot Moskou en van sub-Sahara Afrika tot Europa en het Midden-Oosten.